top of page

עקבו אחרי גם ברשתות ובחנויות

  • Facebook Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

הרשמו לקבלת עדכון על פוסט, במייל

פוסטם אחרונים

תחומי ענין בבלוג:

חלום נרקם בפסיפס

התחלתי לאסוף שיברי כלים במטרה לעשות מהם פסיפס. אני מודה שהחלק המרגש של היצירה הוא באיסוף ומחזור אותם שברי כלים לעבודות פסיפס. חוויה נפלאה כיפית, מפתיעה ומדהימה שאני מאחלת לכל יוצרים. במילים פשוטות הכל מתאים הכל אפשרי; העיקר שיהיה יפה בעינך.

במאמר זה אני רוצה לספר על חוויית הפסיפס שלי, אני רוצה לשתף אתכם בכמה רגעים בונים של החוויה שלי.

תחילת הדרך שלי הייתה אספנות: אוסף של דברים בהרגשה ש"יום אחד אצור איתם משהו אבל לא ממש ברור לי מתי ומה". אספתי פקקים, כפתורים, בובות מיניאטוריות ממשחקי או ממתקי הילדים. אריחים שנשארו משיפוץ, או מבנים שנהרסו, כלי בית שבורים, חלוקי נחל, צדפים, זכוכיות ועוד כהנה וכהנה. כל מה שתעלו על דעתכם. (את אוסף פקקי השעם ופקקי בקבוקי הבירה תרמתי לאחרונה לגן הילדים).

התחיל להיווצר אוסף עצום של כלים שבורים (וגם לא) כאשר חברים ומכרים מביאים לי את שיברי כליהם ומפקידים אותם בידי ואני הבטחתי לעשות איתם משהו טוב. אספתי אריחים, כדים, צלחות, כוסות, ספלים וכל סוגי כלי הקרמיקה והחרסינה. אספתי כמות נאה ביותר של חומר, בראש כמעט ידעתי איזה שימוש אעשה בהם. שבוית צבעים ומרקמים, כבר צפיתי בדמיוני מצפה: את חומת ביתי, שולחנות, מדרגות, תמונות ועוד.

על תהליך ראשון ליצירת פסיפס כתבתי כאן בבלוג.

על העבודה הראשונה שלי כתבתי באחד המאמרים הראשונים בבלוג. זה היה שולחן פסיפס לסלון.

קיבלתי את הספר של שרית פילץ גרנית "עיצובים במוזאיקה" בנושא הפסיפס ליום ההולדת. ממליצה עליו בחום לכל מי שרוצה להתחיל להבין על טכניקות, חומרים ואביזרים. הצילומים מהסטודיו פשוט מרהיבים ומעוררי השראה. יש שם דוגמאות לשימוש בכלי בית שבורים, אריחים, חרוזים שונים, בספר ניתן למצוא רהיטים מצופים, עציצים וצלחות. גם שיטות העבודה מוצגות בצורה עניינית, הסבר על שימוש בדבקים ובמכשירים שונים. יש כאן רמז לאין סוף האפשרויות הטמונות במחזור.

הספר השני שרכשתי היה "MOSAIC Techniques & Traditions" של Sonia King והוא מציג עבודות של אמנים שונים בעולם וגם בישראל עם האומנית Ilana Shafir מאשקלון שהלכה לעולמה והיא כבת 90

אפשר לאסוף ולהדביק במשך שנים ולצפות כמעט כל דבר. והחשוב ביותר ליצירה ומעוף להוסיף במסגרת הטיולים שלכם ביקור באתרים שיש בהם פסיפס.

הרובה משמשת לחיזוק נוסף. במילוי הרובה נשתמש למילוי מרווחים בין התזרות – Tesserae בסיום העבודה. אני משתמשת ברובה אקרילית, הרובה ניתנת לרכישה בצבע לבן, בגוונים או לחילופין ניתן לגוון רובה בהירה עם פיגמנטים (הליך זה דורש הערכת כמויות).

במרבית עבודותיי אני משתמשת בדבק שרמיק למקומות לחים כאשר הטקסטורה שלו מזכירה את מאכל ה"חומוס" ובדבק פלסטי חזק במיוחד לפריטים תוך מבניים.

אסנת

ארכיון פוסטים

bottom of page