top of page

עקבו אחרי גם ברשתות ובחנויות

  • Facebook Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

הרשמו לקבלת עדכון על פוסט, במייל

פוסטם אחרונים

תחומי ענין בבלוג:

חג הסוכות - חג האסיף


חג הסוכות הוא חג עליז ושמח, ושבוע של בלוי בסוכה ובחיק הטבע. בונים את הסוכה לזכר הסוכות אשר ישבו בהן בני ישראל במדבר ארבעים שנה.


בערב, עם בוא החג, כשהכוכבים מציצים מבין הענפים, אמא מברכת על הנרות, אבא מקדש על היין, והמשפחה כולה סועדת את לבה. בסוכה מרווחה ובמזג אויר טוב, נוהג אב המשפחה לישון בסוכה. כדי לספק ירק לסוכה, גוזמים בכל עיר את העצים שבשדרות לפני חג הסוכות. חג הסוכות נקרא גם בשם חג האסיף, לכן מקשטים את הסוכה בפירות הסתיו, בתמרים, תאנים, חצילים ופלפלים כשהם תלויים מן התקרה. שבעת המינים שבהם נתברכה הארץ; חטה, שעורה, גפן, תמר, תאנה, שמן ורימון מקשטים גם הם את הסוכה. יש ותולים לקישוט בקבוקים צבעוניים מלאים שמן זית.


Photo by Eliane Zimmermann on Unsplash


ענף התמר הזקוף כחוט השדרה, האתרוג בצורת לב, צורת העין של עלי ההדס וצורת השפה של הערבה מסמלים את גוף האדם, אשר כל אבריו אומרים התמכרות לבורא.


מאכלי החג בדרך כלל מורכבים מתבשילי קדרה, כדי שהתבשיל ישאר חם בסוכה הקרירה. ביום הושענא רבה, מגישים קראפלאך, וכן בשר ואורז מבושלים בעלי גפן לזכר כרמי יהודה. (בארצות שאין הגפן מצויה בהן משתמשים בעלי כרוב), מאכל זה נקרא : סרמי או הולישקס או סרמלי או דולמס או גלופצס או סתם כרוב ממולא, בהתאם לארץ מוצאה של המשפחה הישראלית. בפירות הסתיו משתמשים לאפיית שטרודל ופלדן. עולים מאוסטריה מגישים פנץ, אשר הוא פלדן בנוי כסוכה,עם קישוטי תחרים ופתוח למעלה בדומה לענפי הסוכה. יהודי אמריקה אוכלים פאי מדלעת ותפוחי אדמה מתוקים מסוכרים, בדומה למאכלי ההודיה וחג האסיף בארצות הברית. כן מגישים גם מרקחת של אתרוג, שקדים מסוכרים וממתקים אחרים מעצי פרי.

Photo by Brooke Lark on Unsplash


דיזרעאלי בחזונו אמר: "אומה החוגגת את יום הקציר, אע"פ שאין לה תבואה לאסף תזכה לחדש את כרמיה כימי קדם"


מולי בר דוד – ספר בישול פולקלורי – סוכות.

אתם מוזמנים לשאול אותי שאלות או להתייעץ איתי אם תצטרכו. ועד אז שתהיה לכם שנה נפלאה מלאה באהבה.

♥ ♥ ♥

חתימה טובה!

אסנת

ארכיון פוסטים

bottom of page