top of page

עקבו אחרי גם ברשתות ובחנויות

  • Facebook Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

הרשמו לקבלת עדכון על פוסט, במייל

פוסטם אחרונים

תחומי ענין בבלוג:

לחם לבן של אמי

אמי חלתה ואני טרם הייתי בת 12 - והיה צורך לאפות את הלחם. עמדתי על כסא כדי ללוש את הבצק בתוך קערת אמייל עצומה שעל השולחן.

הכנתי את הלחם בזהירות רבה לפי הוראותיה והוא יצא כל כך יפה עד שאמא הציעה שאלך אתו ליריד אשר נפתח באותו יום בפרינס אלברט. מיהרתי מאד, וביורדי את ההר נפלתי ושברתי את הקרום הזהוב והיפה של הלחם.

כאשר הגעתי ליריד כבר עמדה שכנתינו גב' ב. והגישה את כיכר לחמה לתחרות יחד עם עוד 200 נשים אחרות. הלחם שלה נראה נפלא, כמו תמיד (היא זכתה בפרס הראשון במשך שנים); היא הסתכלה על הלחם השבור שלי ואמרה בלעג "האם את חושבת שללחם יהודי שנשבר יש תקוה?"

לחמי זכה בפרס הראשון. ואולי הוא אשר העלה אותי לדרך אשר הובילה אותי לכתיבת הספר הזה 40 שנה לאחר מכן.


Photo by Jørgen Håland on Unsplash

6 כוסות קמח לבן רגיל 30 גרם שמרים

1 כף מלח + 2 כפות מים

2 כפות שמן 2 כוסות מים

2 כפות סוכר 1 ביצה טרופה


Photo by Jordane Mathieu on Unsplash



חממי את המים, הוסיפי מלח, סוכר ושמן והניחי עד שיהיה פושר. הוסיפי את השמרים המומסים בתוך שתי כפות מים פושרים. נפי את הקמח והוסיפי אותו בהדרגה ולושי עד שיתקבל בצק חלק וגמיש. כסי והניחי במקום חמים בצק חלק וגמיש. כסי והניחי במקום חמים למשך הלילה. בבוקר לושי הבצק שנית על גבי מדף מקומח, צרי לככרות והניחי אותן בתוך תבניות משומנות והתפיחי שנית עד לגודל כפול. טרפי את הביצה ומרחי את הככרות. אפי בתנור בחום 350 מעלות למשך 3/4 שעה עד שהלחם נפרד מדפנות התבנית.


Photo by Annie Spratt on Unsplash

מולי בר דוד – ספר בישול פולקלורי

המון המון אהבה

אסנת



ארכיון פוסטים

bottom of page