top of page

עקבו אחרי גם ברשתות ובחנויות

  • Facebook Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

הרשמו לקבלת עדכון על פוסט, במייל

פוסטם אחרונים

תחומי ענין בבלוג:

חלת "קאיליטש" ענק

כיכרות אלה יכולות להיות לפעמים באורך של 2 מטר אבל זאת רק להזדמנויות של חגיגות גדולות יותר, מתכון זה הוא לגודל רגיל לכבוד המשפחה והחברים בסעודת פורים. הכיכרות קלועות מחבלים ארוכים של בצק כסמל וזיכרון לחבלים בהם השתמשו כדי לתלות את המן ובניו

60 גרם שמרים 1 כוס סוכר

1/2 כוס מים פושרים 3 ביצים טרופות

2 כוסות מים חמים 8 כוסות קמח

4 כפות שמן 1 כוס צמוקים

1 כף מלח פרג או סוכריות לתפזורת

במקום "קעיליטש" ענק אפשר להכין מכמות זו 20 לחמניות "בארכעס". (לא בארכעס בחמאה של יום כיפור, אלה רכות ומתוקות אבל יותר פשוטות).

ערבבי את השמרים עם המים הפושרים. ערבבי את השמן, הצמוקים, מלח וסוכר עם המים החמים ובחשי היטב. כאשר התערובת תתקרר, הוסיפי גם את השמרים. הוסיפי את הביצים אך השאירי מעט מהן כדי למרוח מעל החלה. הוסיפי מחצית מכמות הקמח ובחשי היטב ואחר הוסיפי בהדרגה את כל שאר הקמח תוך בחישה מתמדת. לושי על מדף מקומח עד שתקבלי בצק חלק וצמיג. כסי והתפיחי במקום חמים במשך שעתים או שלוש שעות. לושי שנית וחלקי את הבצק לשלושה חלקים שווים. גלגלי לחבלים ארוכים. הדקי את שלושת הקצוות יחד וקלעי לכיכר. (אפשר לחלק ל-6 חלקים. הניחי בתבנית משומנת היטב. דללי את שארית הביצה ומרחי מעל הבצק. זרי פרג או סוכריות והניחי לתפוח שוב עד שהכמות תוכפל. אפי בתנור חם (400 מעלות) במשך 15 דקות ואחרי כן הנמיכי את החום ל- 350 מעלות, ואפי עד שהכיכר מוכנה.

כסי את החלה בדף ניר אלומיניום או בנייר עטיפה במשך 15 הדקות האחרונות של האפייה כדי שלא ישחים יותר מדי.

מולי בר דוד – ספר בישול פולקלורי

אסנת

ארכיון פוסטים

bottom of page