top of page

עקבו אחרי גם ברשתות ובחנויות

  • Facebook Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

הרשמו לקבלת עדכון על פוסט, במייל

פוסטם אחרונים

תחומי ענין בבלוג:

עקיצת הצרעה

הקדמה

עקיצות צרעה היא המסוכנת מבין העקיצות הנפוצות בארץ בכל ימות השנה ובמיוחד, כמובן, בקיץ.

Photo by Pegasus Ma on Unsplash


יש הרבה אנשים הרגישים ואף אלרגיים לרעל דבורים. אפילו עקיצה בודדת יכולה לגרום למוות. כך שמי שאינו רגיש או אלרגי לעקיצות דבורים אינו צריך לחשוש מעקיצות בודדות.

והיה ונעקצתם, תראו נפיחות מקומית ותחושו כאב במקום העקיצה. כל עקיצה כזו יכולה להפוך למקרה לא נעים בכלל. גודל הנפיחות והגירוד תלוי בדרגת הרגישות לרעל.

עקיצה אחת מספיקה כדי לגרום לשוק, שמתאפיין בקוצר נשימה (לי זה לא קרה), בירידה בלחץ הדם, בסחרחורות, בחולשה ואף באיבוד הכרה. מצב שכזה, כמובן, מחייב טיפול דחוף.

אנשים שהתגלתה אצלם אלרגיה קשה יתבקשו לשאת עימם תמיד מזרק מיוחד המספק טיפול עצמי ומיידי למקרי שוק אנאפילקטי: מזרק אדרנלין אפיפן (לא קיבלתי).


ועכשיו הסיפור

בבוקר יום שני הגעתי לגלריה כרגיל, כיוון שהיה לי עוד מספיק זמן לעשות משהו עד שיגיעו התלמידים, החלטתי לגזום את הגפן שצמחה לה פרא מעל דלת הכניסה לסדנה.


קצצתי במזמרה כמעט הכל נותר רק עוד ענף אחד שם בפינה השמאלית הרחוקה, החלטתי רק עוד ענף אחד וזהו להיום.

Photo by Samuel Zeller on Unsplash


טעות - הושטתי ידי ודבור עקץ אותי באגודל.


הכל היה בסדר, לא הבנתי למה אנשים כל כך מפחדים ונרתעים. כרבע שעה עברה לה וראשי התחיל להסתחרר עלי מעט - התיישבתי וחיכיתי שיעבור, לסטודיו נכנסה תלמידה - אחות בדימוס, אמרתי לה שתתארגן בינתיים וסיפרתי לה מה עובר עלי, היא הציעה להביא לי מים להכין לי קפה, דחיתי בנימוס והמשכתי לשבת. בשלב כלשהו החלטתי שאצלי הכל בסדר וקמתי כדי לשתות מים, אחרי מספר צעדים בודדים התעוררתי כשאני שכובה על הרצפה פצועה בראש, בכתף, בברך ועוד אי אלו מכות יבשות. בסדנה התקבצו להם התלמידים והתכוננו לשיעור.


השכן מהסדנה ליד הגיש לי עזרה ראשונה.


אותה תלמידה/ אחות בדימוס הציעה להסיע אותי למרפאה קרובה כדי לקבל חוות דעת רפואית.

נבדקתי והחלטתי שזה יעבור עם הזמן, כי כזו אני.

Photo by Jose Antonio Gallego Vázquez on Unsplash


כנסו לראות אותי שם בפייס, ותתחילו לעקוב, כי אני מזה משקיעה :

לחיצה אחת ואתם יכולים להגיע גם ל- Instagram ואפילו ל- Pinterest

אסנת

ארכיון פוסטים

bottom of page